søndag, januar 20, 2008

Bitte-smot afslutning






Fredag: Der var sidste Bitte-smot skiskole om formiddagen og instruktøren havde en lille overraskelse i form af en lille pose (frossen) vingummi til børnene. Dén gik rent ind! Ditlev er nummer to fra venstre på billedet herover. Om eftermiddagen var der Smottecup, som blev afviklet som et slalomløb med porte og tunneller som børnene skulle køre igennem. Det var helt i orden at køre med en voksen og alle ville få en fin guldmedalje ved målgang. Det var godt arrangeret med bl.a. speakning af de entusiastiske instruktører – to af dem var udklædt i Smottedragten og stod oppe ved starten og lavede lidt fis med de børn de ventede i køen. Ditlev skulle starte allersidst – og uden startnummer, ja han var sådan set slet ikke tilmeldt fordi hans langrendsforældre ikke kunne orientere sig på bakken. Nå, men det blev hans tur og han løb sammen med Mette.




Det første stykke var vel stejlt og farten blev høj. Da de nåede de tre buer som skulle passeres i hugstilling rev de den første ned, gled på maven mod den næste som Ditlevs hoved rev op af sneen! Hjelmen tog stødet (tak, fordi det er et krav!). De de fik sig hurtigt stablet på benene igen og kørte ned af det sidste flade stykke. Guldmedaljen blev overrakt af en slags isbjørn iklædt kjole og hvidt. Da han senere satte sig op og startede snescooteren kom der et eftertænksomt smil på Ditlevs læber – dén isbjørn kunne nogle ting!

På billederne ses Ditlev og Mette sekunder før de styrter og isbjørnen.
















Derefter tog jeg på skistadion – Trysil Knut Arena – og kørte mine runder. I dag blev det tre omgange á 2,5 km i skøjtestil. En til opvarmning, en i konkurrencetøjet (14 minutter) og en bonusrunde til at slappe af på. Mens jeg kører mine kilometer tænker jeg meget på hvad jeg lærte af instruktørerne i NSP – særligt Ingerid Bøyum Aase (nu Smith), Klaus Egede, Frederik Lundblad og Knud Levi Jensen. Alt imens jeg okser derudaf dukker små detaljer om skøjteteknikken frem fra hukommelsen og det giver øjeblikkelig længere glid og højere fart!



Det var også dagen hvor onkel Mads' Mercedes 230E (w124) skulle trækkes op af hullet - billedet taler for sig selv - er der nogen der vil hjælpe?