tirsdag, januar 15, 2008

Dag nummer 2



Tirsdagen er sluttet i fugtig nedbør og +1 grader og vejrudsigten for onsdag tyder på, at det fortsætter. Der er heldigvis sne nok, så det kommer ikke til at betyde så meget, men solcremen får vi vist ikke brug for. Ditlev synes ikke, at de (overgearede) instruktører fra Smotteklubben er helt tillidsvækkende, men onsdag prøver vi med fars egen skiskole - hvis jeg kunne lære det til moderen, så MÅ jeg da også kunne give drengen smag for vintersport.Sidst på eftermiddagen fortalte jeg en (til lejligheden opfundet) skrøne til Ditlev og fætter Karl om Snetrolden. Noget med at han kom forbi om natten og gav noget til de huse der var oplyste......
...... jeg kastede hurtigt en oversize Toblerone ud af vinduet og bad dem komme med hen og kigge efter spor. De overså chokoladen, men var pludselig ret interesserede i at komme ud. Først Karl og fem minutter senere Ditlev. Vi glemte alt om Snetrolden og byggede i stedet en sneborg ved hjælp af en spand og sneskovlen fra bilen. Istapper blev til antenner og indtil kort før aftensmaden byggede vi på den. Nu sover alle børnene og jeg må nok hellere finde på noget om den Snetrold.